سرخط خبرها

استقلال آجورلو درمسیر استقلال مددی؟!

  • کد خبر: ۹۹۰۹۵
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
استقلال آجورلو درمسیر استقلال مددی؟!
وضعیت مالی باشگاه استقلال با حضور مصطفی آجورلو همچنان متحول نشده و بخش اعظمی از وعده‌های این مدیر همچنان به سرانجام نرسیده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، با اینکه قبل از بازی با ذوب آهن گفته شد باشگاه استقلال ضمانت داده بدهی خود به برخی بازیکنان را پرداخت کند، اما خبر‌هایی درباره احتمال شکایت فرشید باقری و پیامدش محرومیت استقلال و حتی تغییر نتیجه (دربازی با ذوب آهن) به گوش می‌رسد که نگرانی‌های بسیاری را میان هواداران استقلال به وجود آورد. درعین حال باشگاه استقلال در تلاش است بدهی‌های پیشین را پرداخت کند تا در روز‌های آتی گرفتار نشود. درهمین راستا باشگاه استقلال ۴۵ روز از فدراسیون فوتبال زمان گرفته تا از این بحران بگذرد. بماند که مماشات فدراسیون فوتبال با تیم‌های بدهکار عدالت را درفوتبال ایران زیر سوال برده، اما مسئله مهم تروعده‌های کلانی است که مصطفی آجورلو پیش از شروع لیگ داده بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال قبل از اینکه وارد کوران مدیریت در این باشگاه عریض و طویل شود بار‌ها مدعی شد که دراین فصل قادر است ۳۰۰ میلیارد ازتبلیغات محیطی درآمد کسب کند، اما خبر‌های تایید شده‌ای وجود دارد که این باشگاه فقط ۳۷ میلیارد تومان از اسپانسر پول گرفته؛ رقمی که با وعده مدیرعامل باشگاه استقلال فاصله بسیاری دارد.

آجورلو درهفته‌های آغازین فعالیتش درباشگاه استقلال وعده‌های دیگری هم داده بود. مدیرعامل استقلال در نشستی که با پیشکسوتان باشگاه استقلال داشت، صراحتا اعلام کرد برای ۲۰۰ پیشکسوت باشگاه آپارتمان می‌سازد. البته آجورلو آن روز‌ها آدرس نامداری یکی از افرادی که درسال‌های اخیر مبالغی را به باشگاه کمک کرده داد تا حلقه اصلی واصل به این ماجرا نباشد، اما درهرحال بیان آن جمله از زبان مدیرعامل باشگاه استقلال او را نیز وارد این ماجرا کرد تا ساخت آپارتمان برای پیشکسوتان نیز به یکی دیگر از برنامه‌های مالی آقای مدیرتبدیل شود.

اوضاع به حدی حاد شده که فرهاد مجیدی در نشست‌های اخیر تیمش به بی پولی استقلال اشاره کرده است. شاید اگر رفتار مدیرعامل باشگاه استقلال با آقای سرمربی به مانند دیگر مدیران بود، مجیدی از خجالت آجورلو هم درمی‌آمد و حتی حامیانش در صفحات مجازی عرصه را به آقای مدیرتنگ می‌کردند، اما درظاهر دو طرف همچنان روابط مطلوبی دارند که مانع از موضع گیری تند سرمربی استقلال شده است.

وضعیت کنونی استقلال از لحاظ امکانات و تزریق پول، اما تفاوت آشکاری با دوران مددی و دیگر مدیران استقلال ندارد وشاید عمده دلیلی که سبب شده دامنه اختلافات گسترده نشود، نتایج مطلوبی است که استقلال تا پایان هفته هفدهم کسب کرده است. تردیدی نیست اگر استقلال در وضعیت مناسب فنی هم نبود ملاحظات میان مدیریت و زیرمجموعه از بین می‌رفت، اما امیدواری به قهرمانی لیگ بیست ویکم سبب شده بسیاری از اختلافات و دلخوری‌ها پشت نتایج پنهان بماند.

به هرحال لازم است که مدیرعامل باشگاه استقلال به هواداران اعلام کند که فرایندی طی شده که استقلال او نیز از لحاظ مالی تفاوتی با گذشته نداشته و وضعیت مالی باشگاه به گونه‌ای است که حتی پرداخت بدهی ۲ میلیاردی به «فرشید باقری» به تعویق افتاده است. حتی مدیربرنامه‌های این بازیکن نیز بعد از صدور مجوز موقت از سوی فدراسیون فوتبال تایید کرد که هیچ پولی بابت طلب از باشگاه استقلال دریافت نشده است که این واکنش نشان از عمق مشکلات مالی در باشگاه استقلال دارد.

به هرحال شاید استقلال به نقطه‌ای برسد که حتی فدراسیون فوتبال نیز دیگر نتواند ارفاقی به این باشگاه داشته باشد و دامنه بدهی‌ها به قدری گسترش یابد که تصمیم گیران در فدراسیون فوتبال ناچار به اتخاذ جرایم و حتی محرومیت‌هایی برای باشگاه استقلال شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->